311 STAYING HEALTHY DURING PREGNANCY 740X400

Keď ste tehotná, je  váš imunitný systém prirodzene oslabený a ľahšie ochorie, čo je dôvod, prečo je teraz viac ako kedykoľvek predtým dôležité sa dobre o seba starať. Tu je náša príručka k prevencii ochorení v priebehu tehotenstva, rovnako ako niektoré tipy pre riešenie bežnej rannej nevoľnosti.

Čo môžem očakávať od rannej nevoľnosti?

Pocit na vracanie a vracanie v raných fázach tehotenstva sú časté symptómy rannej nevoľnosti. Ranná nevoľnosť je úplne normálna a napriek tomu môže nastať kedykoľvek počas dňa (alebo noci). Na zmiernenie týchto príznakov:

Oddych: Robte si pravidelné prestávky z činnosti, keďže únava môže spôsobit horšiu nevoľnosťOddych: Robte si pravidelné prestávky z činnosti, keďže únava môže spôsobit horšiu nevoľnosť

Pite tekutiny: Sŕkajte vodu málo a často, aby ste zostali hydratovaná bez pocitu preplnenosti

Pásť sa: Jedzte malé množstvá zdravých potravín s vysokým obsahom sacharidov a nízkym obsahom tuku

Podávajte za studena: Studená kuchyňa môže byť lepšia ako teplé jedlá, keďže vytvárajú menej vôní

Správne hygienické návyky: Umyte si ruky po každom záchvate rannej nevoľnosti, aby ste zabránili šíreniu mikróbov.

  • Skladujte a pripravujte surové potraviny oddelene od varených potravín a potravín pripravených na konzumáciu
  • Držte domáce zvieratá a celkovo zvieratá od miest, kde pripravujete a jete potraviny.

Stravovanie a hygiena potravín počas tehotenstva

Od prvých fáz tehotenstva je potrebné dávať pozor na to, čo jete a ako si pripravujete jedlo. Tehotenstvo vás môže spraviť viac náchylnou k niektorým baktériám a infekciám, ktoré môžu mať vážny dopad na vaše zdravie a na vaše nenarodené bábätko, takže dobrá strava a hygiena je nevyhnutná

Ak chcete pre svoje bábätko zabezpečiť čo najlepší možný začiatok, uistite sa, že máte zdravú, vyváženú stravu a vyhnite sa nasledujúcemu:

  • Mäkké a nepasterizované syry a mliečne výrobky.
  • Surové alebo nedostatočne varené vajcia.
  • Pečeň, paštéty a údené mäso, ako je parmská šunka a saláma a nedostatočne tepelne upravené mäso.
  • Nejedzte viac ako dve porcie tučných rýb týždenne.
  • Snažte sa nemať viac ako 200 mg kofeínu denne (ekvivalent dvoch hrnčekov instantnej kávy)

Ak chcete znížiť riziko pre vás alebo vaše bábätko, musíte byť ešte opatrnejšia ohľadom toho, ako pripravovať jedlo.

• Hygiena rúk

Pred a po príprave alebo jedení si umyte ruky mydlom a vodou. Ak mydlo a voda nie sú k dispozícii, zničí Dettol antibakteriálny gél na ruky 99,9% baktérií (testované: Staphylococcus aureus, Pseudomonas aeruginosa, Escherichia coli, Enterococcus hirae)

• Surové potraviny

Pri príprave jedál si dajte pozor na surovú stravu - baktérie v surovom mäse či rybách alebo vajciach sa môžu ľahko šíriť na kuchynských povrchoch.

• Sekanie a varenie

Vyčistite všetky kuchynské potreby a lopáriky, ktoré ste používali so saponátom a opláchnite ich horúcou vodou. Utrite povrch s dezinfekčným prostriedkom a jednorazovou utierkou. Znovu použiteľné utierky sú tiež v poriadku, ale nezabudnite ich pravidelne prať a dezinfikovať.

• Biologický odpad

Vždy používajte sáčky na odpad a dezinfikujte kôš po tom, čo bol vyprázdnený. Ako všeobecné pravidlo, zatvárajte veko na koši, aby nelákalo muchy a iný hmyz.

Prechladnutie a chrípka v tehotenstve

Nepotrebujete predstaviť prechladnutie a chrípku - je veľmi pravdepodobné, že ste si prešli kašlom a bolesťou hrdla z prechladnutia a bolesťou svalov či horúčkou z chrípky. Dobrá hygiena vám pomôže znížiť riziko infekcie vírusmi prechladnutia alebo chrípky

• Umývajte si ruky často mydlom a vodou alebo používajte antibakteriálny gél na ruky
• Pravidelne čistite a dezinfikujte povrchy, najmä kohútiky, kľučky a vypínače
• Vyvarujte sa priamemu kontaktu s ľuďmi, ktorí sú prechladnutí alebo majú chrípku
• Zakryte si ústa a nos vreckovkou, keď kašlete a kýchate
• Dajte použité vreckovky do koša a dôkladne si potom umyte ruky